fredag 9 januari 2015

Hej och god fortsättning på det nya året!

Nu är det dags för mig att komma igång med blogginlägg kring det vi gör i svenskan. Jag sa ju på föräldramötet i höstas att jag inte känner mig bekväm med att blogga, men jag ska ta itu med den känslan och göra vad jag kan för att sprida viss information. Ni vet att eleverna har en gul skrivbok, där de skriver vad vi gör och jag kommenterar deras alster. Där finns också planeringar och utvärderingar.

Före jul hade jag enskilda samtal med alla elever kring deras utveckling kopplat till kunskapskraven samt deras sätt att arbeta. Vi var i stort överens och samtliga har en tanke och vilja om hur de ska fortsätta sitt arbete för att nå högre måluppfyllelse.

Innan vi vi slutade fick eleverna i uppdrag att läsa minst en skönlitterär bok under lovet. Igår läste vi om hur man håller ett föredrag på bästa sätt. De fick också en arbetsbeskrivning, som vi gick igenom tillsammans. Sedan satte de igång med sin bokpresentation. Idag fortsätter de och gör färdigt den. De får manuskort till stödorden och under helgen hoppas vi att någon av er föräldrar vill lyssna på provpresentationen. På tisdag är det dags att berätta om sin bok för klassen.
1,5-2 minuter/elev.

Nästa vecka hoppas jag att planeringen ska vara klar. för terminen

Hälsningar
Elisabeth D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar